Според Аmazon малките и средни компании, които продават стоките си в най-големия онлайн търговец на дребно, са генерирали приходи за над 3,5 млрд. долара по време на Prime Day. Това съответства на увеличение от 60 процента в сравнение със събитието от предходната година, предава CNBC. Сумата е рекордна за т. нар. “трети страни”, които имат право да маркетират стоките си на платформата.
Компанията, която не разкрива общите продажби на Prime Day, заяви, че продажбите на трети страни са нараснали дори повече от бизнеса на Amazon на дребно.
Prime Day, който започна през 2015 г., се превърна в едно от най-важните събития за продажби на дребно и маркетинг на компанията. Той осигурява нови абонати на Prime и позволява на Amazon да популяризира допълнително своите продукти и услуги.
Тазгодишният Prime Day беше необичаен, тъй като пандемията на коронавируса принуди Amazon да отложи събитието от средата на юли до октомври. Новият тайминг на практика означава, че сезонът на празничните пазарувания ще започне по-рано от всякога. Други големи търговци на дребно последваха примера на Amazon и пуснаха своите промоции за отстъпки този месец.
Асортиментът на Amazon от продуктите Echo, Ring, Eero и частни марки обикновено е силно ценово намален по време на Prime Day. Amazon заяви, че неговият по-малък и по-евтин гласово активиран интелигентен високоговорител Echo Dot е бил най-популярният продукт тази година. През 2020 г. Prime Day се проведе в 20 страни.
Но на събитието се наблюдаваше и активно участие на повече от 2,3 милиона малки и средни предприятия, които съставляват онлайн пазара на Amazon (т. нар marketplace). През 2019 г. продавачи от трети страни генерираха приходи за над 2 милиарда долара по време на Prime Day. Тази година най-продаваните категории за трети страни продавачи включват спално бельо, мобилни аксесоари, хранене и уелнес, изкуства и занаяти, както и здравеопазване, каза Amazon.
Тези продавачи имат нарастващо значение за Amazon, като представляват около 58% от общите продадени стоки на компанията. С този дял Amazon изглежда е генерирал най-малко 7 мрлд. долара продажби през тазгодишния Prime Day. JPMorgan прогнозира, че събитието тази година може да донесе приходи от 7,5 милиарда долара, докато eMarketer очакваше продажби от близо 10 милиарда долара.
Очаква се мега продажбите да помогнат на компанията да отчете рекордно четвърто тримесечие. В комбинация с празничните продажби се очаква Amazon да надхвърли 100 млрд. долара тримесечни приходи през четвъртото тримесечие за първи път в историята си, смятат анкетирани от FactSet анализатори.


Благотворителната фотоизложба събира средства за Албена, която пострада при рали край Варна
Опашки се извиват пред машините за монети - хората се отървават от стотинките си преди еврото
Опасен дрифтаджия вилнее край Варна, кара с 300 км/ч
Танкерът "Кайрос" стигна до безопасно място в Бургаския залив
Левицата пред разпад - част от структурите на БСП искат оставката на Зафиров
Българските производители на сурово мляко са най-засегнати от пазарни трусове
Как правилното офис обзавеждане повишава продуктивността на екипа?
Петролът удължава спада си и достигна най-ниското ниво от 2021 г.
Тръмп съди BBC за $10 млрд. заради редакция в документален филм
Турски изтребители F-16 свалиха заблуден дрон над Черно море
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
15-годишен деветокласник нападна с нож съученици в Горки -2, има загинало дете и ранени
"Възраждане" към президента: Държавата е в сложна и кризисна ситуация ВИДЕО
КНСБ за удължителния закон: Ще направи повече пакости
3400 евро за кв. м искат в центъра на София
Ясно, тихо и слънчево е времето в планините